دانستنی هایی برای حفظ محیط زیست | ضرر گوشت صنعتی برای محیط زیست
  • کد مطالب: ۷۵۶۳۴
  • /
  • ۲۵ آذر‌ماه ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۷

دانستنی هایی برای حفظ محیط زیست | ضرر گوشت صنعتی برای محیط زیست

حتماً خیلی شنیده‌اید که یکی از راه‌های محافظت از محیط زیست این است که کمتر گوشت بخوریم یا دیگر اصلا گوشت نخوریم.

ریحانه صادقی - بگذارید همین اول تکلیف یک چیز را مشخص کنیم. وقتی می‌گوییم گوشت برای محیط زیست ضرر دارد بیشتر منظورمان «گوشت صنعتی» است. گوشت صنعتی چیست؟

گوشتی که نه به صورت سنتی و با پرورش چند گاو (یا هر حیوان دیگر) در محیط روستایی در نزدیکی محل زندگیمان، بلکه در دامداری‌ها یا مزارع پرورش دام خیلی بزرگ تولید انبوه می‌شود و بعد هم در شرکت‌های بزرگ بسته‌بندی می‌شود و معمولاً از راه‌های دور به دست ما می‌رسد.

خب، این گوشت چه‌طور به محیط زیست آسیب می‌زند؟

جــنـــگــل‌زدایــی و جنگل‌سوزی: صنعت گوشت بزرگ‌ترین دلیل تخریب جنگل‌ها در جهان است. برای تولید گوشت صنعتی، زمین زیادی اشغال می‌شود.

در بسیاری مناطق جهان، به‌ویژه در آمریکای جنوبی (حتماً واژه‌ی گوشت وارداتی برزیلی به گوشتان خورده است و خبرهای مربوط به آتش‌سوزی در جنگل‌های بارانی آمازون را هم قبلا شنیده‌اید)، هرسال جنگل‌ها به‌عمد درخت‌زدایی یا سوزانده می‌شوند تا جای کافی برای چرای گله‌های بزرگ و کاشتن محصولاتی (مانند سویا) که می‌توانند خوراک میلیون‌ها حیوان این گله‌ها باشد فراهم آید.

نابودی حیات وحش: صنعت گوشت با از بین بردن جنگل‌ها و موجودات ساکن در آن‌ها، و با استفاده از آفت‌کش‌های شیمیایی برای پرورش گیاهان خوراک دام، در انقراض هزاران گونه حیوانی و گیاهی دست دارند.

ما انسان‌ها برای بقای خودمان هم که شده به یک محیط زیست سالم نیاز داریم. وجود تنوع زیستی برای تأمین خوراک، آب تمیز و داروهای ما لازم است.

کاهش تنوع زیستی همان‌قدر که برای محیط زیست خطر دارد، برای ما هم خطرناک است.


www.greenpeace.org.uk

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.